De ondernemer in jezelf

Het programma 'De ondernemer in jezelf' laat zien hoe je jezelf van gewone medewerker tot expert ontwikkelt en profileert. Een doelgericht employability programma en een echte aanrader volgens de deelnemers.

Het programma 'De ondernemer in jezelf' laat zien hoe je jezelf van gewone medewerker tot expert ontwikkelt en profileert. Een doelgericht employability programma en een echte aanrader volgens de deelnemers, waarin slagkracht, initiatief, lef en ondernemerschap sleutelwoorden zijn.

Ontwikkel jezelf tot ondernemende medewerker

  • Wees zelf je regisseur in je werk;
  • Werk vanuit jouw passie;
  • Ontwikkel jezelf als expert in jouw vakgebied;
  • Zorg voor maximale invloed op je werkzaamheden;
  • Bouw je eigen klantennetwerk op;
  • Onderhoud je eigen klantennetwerk;
  • Ontvang oprechte waardering voor je werk van klanten en opdrachtgevers;

Het programma in 3 stappen

  1. Hoe ondernemend ben jij?
  2. Kies je niche
  3. Claim je niche

Stap 1: Hoe ondernemend ben jij?

Je ontdekt dit door de intrapreneurscan te maken. De intrapreneurscan is afgeleid van de meest gebruikte ondernemerstest in Nederland, de e-scan ondernemerstest. Sterke en minder sterke eigenschappen worden in een helder rapport verwoord. Dit rapport wordt uitvoerig met jou besproken.

Stap 2: Kies je niche (groepsgewijs of individueel)

In je niche doe je het werk dat je het allerleukst vindt voor de mensen die je het liefst wilt helpen en die jou het meeste nodig hebben (en je daarvoor betalen als expert). Je werkt toe naar het kiezen van je eigen expertrol binnen jouw organisatie. Je benoemt je specialisme en niche.

  1. Jouw doelgroep
  2. Welke problemen los jij graag samen met je klanten op
  3. Welke resultaten behaal jij samen met je klant
  4. Bepaal jouw aanpak

Stap 3: Claim je niche (groepsgewijs of individueel)

Je krijgt handvatten om je niche te claimen. Je stelt een praktisch verkoopplan op. Je leert hoe je zichtbaar kan worden en jouw potentiele klanten het beste kunt benaderen. Je gaat aan de slag met het benaderen van je interne en externe klantennetwerk. Evalueren van je acties, je successen en het delen van kennis met je teamgenoten zijn onderdeel van het verankeren van je expertstatus binnen en buiten de organisatie.

  1. Wat en wie is jouw markt
  2. Wat is jouw marketing boodschap
  3. Gesprekvoering met mensen uit je niche
  4. Formuleren van een SMART en praktisch verkoopplan.
  5. Implementatie

Nieuwsgierig?

Meer weten over het programma, De ondernemer in jezelf, neem vrijblijvend contact op.

Kunnen we je een ondernemend perspectief bieden?

9.7 voor Onderzoek Klanttevredenheid 2022 Contenza

Contact

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.